Driving Customer Value Training

Ervaar je in jouw organisatie een hoge werkdruk door een gebrek aan focus en transparantie? Is het moeilijk keuzes te maken en is het vaak niet duidelijk wat nu werkelijk de meeste waarde oplevert? En merk je inefficiënties door een gebrek aan samenwerking?

De Driving Customer Value (DCV) training biedt een oplossing. In deze training leer je alles over hoe het is om werkelijk op klantwaarde te sturen. Value Driven Organisaties (VDO’s) zijn organisaties die sturen op waarde en teams op zo een manier laten samenwerken dat zij efficiënt en effectief zijn. In deze training leer je de theorie over VDO’s en hoe je deze kennis kan gebruiken om voor jouw organisatie maximale resultaten te behalen door middel van effectief waardemanagement.

Inhoud van de training

Tijdens deze 2-daagse training duiken we diep in wat het is om een Value Driven Organisatie (VDO) te zijn. De training omvat zowel theoretische als praktische aspecten. Je krijgt inzicht in het theoretische framework – The Big Picture – met handige best practices, tools en methodieken en we besteden aandacht aan het VDO Manifest met de principes achter een VDO.

Daarnaast zijn er praktische oefeningen waarin je de theorie in de praktijk brengt. Je verwerft de basisvaardigheden om The Big Picture effectief toe te passen en er is ruimte om jouw eigen praktijkvraagstukken te bespreken. Samen met vakgenoten onderzoek je hoe The Big Picture kan bijdragen aan het oplossen van uitdagingen in jouw praktijk. Je leert van ervaren trainers en van elkaar.

Na afloop van de training weet je hoe je van jouw organisatie een waardegedreven organisatie (VDO) kan maken door middel van waardemanagement en waardegedreven value streams. Je bent volledig uitgerust om aan de slag te gaan en de waarde voor jouw klant, organisatie en medewerkers te maximaliseren.

Doelgroep

De DCV training is relevant voor alle medewerkers van jouw organisatie, van directie en management tot uitvoerende teams. Het biedt inzicht in de verantwoordelijkheden van verschillende niveaus en stimuleert samenwerking om maximale waarde te leveren voor alle belanghebbenden.

Afhankelijk van de samenstelling van de groep passen we de training aan. Zo leggen we de nadruk op Value Management voor directie en management die vaak meer werken met organisatie- en klantvisies, ambities en de verschillende klantgroepen. We leggen de nadruk op Value Delivery voor uitvoerende teams die zich meer bezich houden met het bedenken, prioriteren en uitvoeren van oplossingen die de waarde voor de klant leveren.

Geïnteresseerd?

Meld je dan snel aan voor deze training. Wij bieden deze training zowel als incompany training als open training aan. Voor een incompany training kun je het beste een intake met ons plannen om de behoefte van de groep en de organisatie goed af te stemmen. De prijs van de training wordt dan bepaald op basis van het aantal deelnemers, de locatie en de faciliteiten. De open inschrijving training bieden wij aan in samenwerking met Scrum Academy. De prijs voor de open inschrijving training is voor elke deelnemer hetzelfde.

Opbouw van de Training

DAG 1

  • Introductie
  • Agile recap
  • Traditionele Organisatie vs Value Driven Organisaties
  • Introductie van The Big Picture
  • Het VDO Manifest

DAG 2

  • Uitdieping van The Big Picture: Value Management
  • Het geven van richting op basis van waarde
  • Hoe stel je goede OKR’s op?
  • Uitdieping van The Big Picture: Value Delivery
  • Hoe kan Obeya helpen bij waarde levering?
  • The Big Picture in de praktijk
Driving Customer Value Training
€ 1.195,-

Wat je moet weten

Duur training 2 Dagen
Locatie Open inschrijving & Incompany
Aantal personen 16
In het kort
  • 2-daagse training
  • Praktijkgericht
  • Maximale waarde realiseren voor klant, organisatie en medewerkers
Wat bieden wij
Leer hoe je maximale waarde realiseert voor jouw klant, organisatie en medewerkers
Voor wie
Voor iedereen in jouw organisatie. Waarde leveren doe je namelijk met z'n allen!

Onze manier van werken

Interactief en afwisselend

We trainen en geven workshops op een frisse en interactieve manier, waarbij de focus ligt op actieve deelname. We maken veel gebruik van visualisaties en gaan in gesprek met de deelnemers. Dankzij de vele werkvormen en simulaties ervaar je direct wat de sessie betekent voor jou.

Op eigen kracht continu verbeteren

Agile werken vraagt om nieuwe gewoontes. Onze trainingen en workshop gaan daarom veel verder dan alleen theorie en uitleg. We brengen alle specialismen die je nodig hebt voor echte verandering.
De insteek is: Voordoen, meedoen en zelf doen. Het uiteindelijke doel is dat we ons zo snel mogelijk overbodig maken. De teams kunnen dan zelf verder groeien.

Richard-en-Erik

Ben je geïnteresseerd in een van onze waardegedreven diensten en klaar om de manier waarop jouw organisatie waarde creëert te transformeren? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

Contactgegevens: