Ervaar je in jouw organisatie een hoge werkdruk door een gebrek aan focus en transparantie? Is het moeilijk keuzes te maken en is het vaak niet duidelijk wat nu werkelijk de meeste waarde oplevert? En merk je inefficiënties door een gebrek aan samenwerking?
De Driving Customer Value (DCV) training biedt een oplossing. In deze training leer je alles over hoe het is om werkelijk op klantwaarde te sturen. Value Driven Organisaties (VDO’s) zijn organisaties die sturen op waarde en teams op zo een manier laten samenwerken dat zij efficiënt en effectief zijn. In deze training leer je de theorie over VDO’s en hoe je deze kennis kan gebruiken om voor jouw organisatie maximale resultaten te behalen door middel van effectief waardemanagement.
Inhoud van de training
Tijdens deze 2-daagse training duiken we diep in wat het is om een Value Driven Organisatie (VDO) te zijn. De training omvat zowel theoretische als praktische aspecten. Je krijgt inzicht in het theoretische framework – The Big Picture – met handige best practices, tools en methodieken en we besteden aandacht aan het VDO Manifest met de principes achter een VDO.
Daarnaast zijn er praktische oefeningen waarin je de theorie in de praktijk brengt. Je verwerft de basisvaardigheden om The Big Picture effectief toe te passen en er is ruimte om jouw eigen praktijkvraagstukken te bespreken. Samen met vakgenoten onderzoek je hoe The Big Picture kan bijdragen aan het oplossen van uitdagingen in jouw praktijk. Je leert van ervaren trainers en van elkaar.
Na afloop van de training weet je hoe je van jouw organisatie een waardegedreven organisatie (VDO) kan maken door middel van waardemanagement en waardegedreven value streams. Je bent volledig uitgerust om aan de slag te gaan en de waarde voor jouw klant, organisatie en medewerkers te maximaliseren.
Doelgroep
De DCV training is relevant voor alle medewerkers van jouw organisatie, van directie en management tot uitvoerende teams. Het biedt inzicht in de verantwoordelijkheden van verschillende niveaus en stimuleert samenwerking om maximale waarde te leveren voor alle belanghebbenden.
Afhankelijk van de samenstelling van de groep passen we de training aan. Zo leggen we de nadruk op Value Management voor directie en management die vaak meer werken met organisatie- en klantvisies, ambities en de verschillende klantgroepen. We leggen de nadruk op Value Delivery voor uitvoerende teams die zich meer bezich houden met het bedenken, prioriteren en uitvoeren van oplossingen die de waarde voor de klant leveren.
Geïnteresseerd?
Meld je dan snel aan voor deze training. Wij bieden deze training zowel als incompany training als open training aan. Voor een incompany training kun je het beste een intake met ons plannen om de behoefte van de groep en de organisatie goed af te stemmen. De prijs van de training wordt dan bepaald op basis van het aantal deelnemers, de locatie en de faciliteiten. De open inschrijving training bieden wij aan in samenwerking met Scrum Academy. De prijs voor de open inschrijving training is voor elke deelnemer hetzelfde.
Opbouw van de Training
DAG 1
- Introductie
- Agile recap
- Traditionele Organisatie vs Value Driven Organisaties
- Introductie van The Big Picture
- Het VDO Manifest
DAG 2
- Uitdieping van The Big Picture: Value Management
- Het geven van richting op basis van waarde
- Hoe stel je goede OKR’s op?
- Uitdieping van The Big Picture: Value Delivery
- Hoe kan Obeya helpen bij waarde levering?
- The Big Picture in de praktijk